جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

گروه شهری: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی پروانه ساخت‌وساز و قائم‌مقام معاونت شهرسازی و معماری نیز از الزام ارائه نقشه نمای ساختمان برای صدور پایان کار از ابتدای امسال خبر دادند.

محمد سالاری

پس از تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر اهتمام ویژه بر عرصه معماری در شهرهای بزرگی مانند تهران شورای شهر و شهرداری تهران به‌منظور رسیدن به اهداف مورد نظر برنامه‌های مختلفی را طراحی کردند. از جمله این برنامه‌ها توجه به ضوابط و تدوین قوانین جدید و اجرای آنهاست که در همین ارتباط رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از تشکیل 2 کارگروه ویژه در شورای شهر تهران برای بررسی پروانه‌های ساخت‌وساز در مناطق 22گانه شهرداری خبر داده است.

محمد سالاری گفت: طی چند‌ماه گذشته یکی از اولویت‌های اصلی کمیسیون شهرسازی بحث بررسی متمم بودجه سال 92و پس از آن بررسی و تدوین احکام و سیاست‌های برنامه 5 ساله دوم شهرداری تهران و بلافاصله پس از آن بررسی بودجه سال 1393شهرداری بود.

پس از پایان بررسی بودجه در شورای شهر و در کمیسیون‌های تخصصی شورا، اولویت اصلی کمیسیون شهرسازی ورود جدی به بحث نظارتی بر مناطق 22گانه شهر تهران بود که به تعبیر سالاری «برای تحقق بحث نظارت که یکی از وظایف اصلی نمایندگان مردم در شورای شهر تهران است کمیسیون شهرسازی پیش‌بینی‌های لازم جهت تشکیل 2 کارگروه ویژه برای بررسی پروانه‌های ساخت‌وساز را انجام داده است.»

وی افزود: کارگروه اول به‌صورت روزانه تمامی پروانه‌های صادره در مناطق مختلف شهرداری تهران را بررسی می‌کند و هر پروانه‌ای که در آن مغایرت با دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ها، مصوبات شورای شهر تهران و یا طرح جامع و تفصیلی مشاهده شود در گزارشی به هیأت رئیسه و اعضای شورای شهر تهران و رسانه‌ها ارائه می‌شود تا تصمیم لازم در مورد آنها اتخاذ شود.
سالاری ادامه داد: کارگروه دوم برای حضور مستمر در مناطق مختلف شهرداری تهران و به‌ویژه معاونت‌های شهرسازی و معماری مناطق خواهیم داشت که در مواجهه شهروندان و احیانا انتقادهایی که دارند به احصای مغایرت‌هایی که در آن زمینه وجود دارد مبادرت کنند. همچنین گزارش‌های لازم در مورد مشکلات و موانع به اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعلام خواهد شد.

اجرای دستورالعمل ضوابط نمای ساختمان از ابتدای سال

پیش‌تر نیز اعضای کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از اجرایی شدن ضوابط تطبیق نمای ساختمان برای صدور پایان کار خبر داده بودند.محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی و محمد‌مهدی تندگویان عضو این کمیسیون از ابلاغ ضوابط نما به شهرداری‌های مناطق 22گانه تهران خبر داده و این اقدام را گامی برای دست‌یافتن به الگوی معماری ایرانی اسلامی اعلام کرده بودند. درست در نخستین روزهای سال 93نیز قائم‌مقام معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران از الزام ارائه نقشه نمای ساختمان برای صدور پایان کار از ابتدای امسال خبر داده است.

مجتبی طبقی اظهار کرد: طرح الزام ارائه نقشه نمای ساختمان برای صدور پروانه به تصویب رسیده و از ابتدای امسال کلیه پرونده‌هایی که برای صدور پروانه به ادارات شهرسازی ارائه می‌شوند نیازمند نقشه نمای ساختمان هستند. این دستورالعمل برای مالکانی است که از ابتدای امسال تقاضای پروانه ساخت داده‌اند، و البته دست مهندسان معمار در نمای ساختمان باز است و شهرداری تنها یک‌سری احکام ایجابی و سلبی دارد که موجب منع یا توصیه مواردی می‌شود.

کد خبر 254633
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز